produk-produk

Jumaat, 20 Januari 2017

Azam Tahun 2017

Hasil carian imej untuk 2017


Salam Jumaat kepada semua pembaca yang beragama Islam. Syukur waktu pergi kerja tadi suasana berkabus dan cuaca yang dingin. Rasa tidak terlambat lagi untuk mengemaskini azam tahun 2017. Kekangan masa dan komitmen kerja banyak membantutkan usaha nak kemaskini azam setiap tahun. Sekejap jer bulan Januari pun dah nak berakhir.

Azam pertama say pertamaa berkaitan dengan sukan. Telah berehat lama sejak November tahun 2016 kerana kecederaan MCL. Saya cedera MCL sewaktu bermain takraw selepas balik kerja. Kecederaan MCL tue mula-mula lutut memang bengkak sangat. Bila solat pun kena duduk  atas kerusi kerana lutut tak boleh bengkok. Syukur sekarang dalam proses pemulihan akhir. Lutut pun tidak rasa sengal dan sakit macam sebelum nie. Target minggu depan akan mula aktif semula dalam sukan takraw, futsal dan bola sepak padang. Tahun lepas masa tengah kemaruk bersukan , memang setiap petang akan main takraw selama 7 hari seminggu tanpa henti. Rekod sehari main 2 permainan contoh petang main takraw dan malam pula main futsal.

Tahun 2017 kena kurangkan aktiviti sukan. Untuk keselamatan lutut dan faktor usia. Mungkin seminggu 3 hari sahaja untuk bersukan.  Ramai dah kawan-kawan ajak pulak main badminton dan basikal. Jika ada masa mungkin nak jugak merasa sukan lain pulak. Apepun kesihatan diri dan masa bersama keluarga perlu diutamakan. Sukan nie sebenarnya banyak juga duit yang dilaburkan. Contoh setiap sukan kasut memang berlainan. Ada sukan kena beli pulak bola seperti bola takraw , bola sepak dan bulu tangkis. Sekarang bola padang sintetik sekali perlawanan kena bayar RM650 sekali dengan pengadil.

Tahun 2017 nie juga saya perlu lebih menumpukan kepada blog ini. Tujuannya supaya blog ini dapat menghasilkan side income setiap bulan..Paling kurangpun boleh cover duit bayar streamyx bulan2 hihihi.  Saya juga perlu membaiki teknik SEO supaya lebih menarik dan lebih ramai pembaca setiap hari. Harap blogger lain dapat tunjuk ajar macam mana nak dapat side income dari blog. Saya tengok ada yang blogger banyak dpat income dari affliate, review produk dan jual produk. Apepun blog ini bermula sebagai blog peribadi. Semoga tahun 2017 semua blogger dan pembaca lebih berjaya dalam mengharungi ekonomi yang mencabar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan